Tine er på omdømmetoppen i en fersk undersøkelse gjort av Ipos MMI. Foto: Tine

Tine er på omdømmetoppen i en fersk undersøkelse gjort av Ipos MMI.
Foto: Tine

Ferske tall fører Tine til omdømmetoppen.

 

Jofrid Åsland

 

– Tine er takknemlig og glade for igjen å være på omdømmetoppen blant de største, norske bedriftene. Vi er stolte over at norske forbrukere setter pris på den skikkeligheten vi legger ned i produktene våre og i alt arbeid vi gjør hver dag. Ekstra gledelig er det at vi forbedrer oss på områder vi setter spesielt høyt, som miljøbevissthet og samfunnsansvar, sier kommunikasjonsdirektør Lars Galtung, i en pressemelding.

 

Det er Ipos MMI som torsdag presenterer tallene i sin årlige undersøkelse av folks syn på norske bedrifter. Tine topper listen med en score på 81 prosent, mens stadig flere har et dårligere inntrykk av DNB og Norwegian enn tidligere, skriver Aftenposten.

 

Tines Lars Galtung opplyser at topplasseringen motiverer til forsterket forbedringsinnsats.
– Å havne på omdømmetoppen er resultatet av langvarig og felles målrettet innsats fra dyktige melkeprodusenter og fra viktige medarbeidere i hele Tines lange verdikjede fra gård til butikk i samspill med forbrukere, kunder og andre gode samarbeidspartnere.
– Omdømmemålingen er en hyggelig bekreftelse at vi gjør mye riktig og en viktig inspirasjon for å jobbe enda hardere med å komme forbrukernes og kundenes ønsker i møte. De ønsker stadig smartere og sunnere produkter og et selskap som engasjerer seg i samfunnsutfordringer som folkehelse og kosthold. Vi skal være ydmyke og lete etter nyskapnings- og forbedringsmuligheter basert på forbrukernes behov, sier Galtung.

 

Best likt

Firma:                    Prosent:

Tine (7)                      81

NRK (1)                      81

IKEA (3)                    80

Coop Norge (4)        78

TV 2 (2)                     77

Vinmonopolet (5)    77

Nidar (6)                   76

Statoil (8)                  71

Jernia (Ny)               71

Norsk Tipping (15)  71

Poengsummen er summen av prosentandel som svarer meget godt inntrykk og ganske godt inntrykk. Tallet i prentes er fjorårets plassering.

Kilde: Ipsos MMI, publisert på Aftenpostens nettside.

 

Minst likt

Firma:                   Prosent:

DNB                            32

Adecco                        29

NSB                             27

Dagbladet                  23

Telenor                       22

TV 3                             22

Hennes & Maurtiz    21

Norwegian                  21

Ica Norge                    19

VG                                19

Poengsummen er summen av prosent-andel som svarer meget dårlig inntrykk og litt dårlig inntrykk.

Kilde: Ipsos MMI, publisert på Aftenpostens nettside.