- Innledning
Disse vilkårene og bruksbetingelsene er laget for å sikre deg som bruker, og oss som tilbyder, at det blir praktisert sikkerhet og rimelighet i kundeforholdet.
- Kjøp av abonnement
Når betalingen er gjennomført vil du motta ordrebekreftelsen per e-post. Du vil umiddelbart få digital tilgang til å lese bladet på pc, nettbrett, mobil og andre enheter med nettleser. Har du bestilt Bondevennen på papir vil du få denne i posten innen to uker. (I juli har vi ikke utgivelser, dermed vil du få Bondevennen på papir ved første mulighet i august.)
- Varighet og oppsigelse
Avtalen gjelder til du eventuelt velger å si opp abonnementet. Abonnement kan sies opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Du vil ikke få tilbakebetalt beløp selv om du sier opp midt i en periode. Du kan si opp dine abonnement via «Min side», på epost post@bondevennen.no. Generelle spørsmål om abonnementet, fakturering o.l. rettes til Bondevennen på post@bondevennen.no eller tlf. 51 88 72 61.
- Priser, betaling og transaksjoner
Alle priser er oppgitt i norske kroner. Papirabonnement er fritatt fra MVA. Prisen for digitalt abonnement er inkludert MVA. Vi gjør vårt beste for å oppgi korrekt og oppdatert informasjon på våre nettsider, men tar forbehold om at feil kan forekomme.
Bondevennen forbeholder seg retten til å endre prisene på løpende abonnement når som helst med 14 dagers varsel. De nye prisene kunngjøres i bladet, på våre nettsider, eller per e-post og telefon. Du kan når som helst si opp abonnementet ved prisendringer.
De betalings-/transaksjonsalternativer som aksepteres fremgår av den enkelte tjeneste. Bondevennen benytter tredjepartsleverandør til å gjennomføre betalingstransaksjoner. Om du gjennomfører et kjøp med kort/kredittkort (VISA, MasterCard) vil kortopplysninger bli lagret sikkert og kryptert hos vår leverandør av betalingstjenester (PayEx). Disse opplysningene vil ikke bli utlevert til noen andre. Gebyr tillegges kun om det tydelig fremgår av tjenesten. Ved kort/kredittkortbetaling regnes transaksjonstidspunktet som oppstart for perioden som bruker har kjøpt tilgang til, med mindre tjenesten indikerer noe annet. På noen abonnement kan en og velge faktura som betalingsalternativ.
Alle henvendelser vedrørende betaling rettes til Bondevennen.
- Angrerett og retur
Angrerettloven gir deg rett til å angre på kjøp av et abonnementsprodukt ved å melde fra innen 14 dager etter at din bestilling er aktivert.
Link til angrerettskjema fra Barne- og likestillingsdepartementet
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Foretak har ikke angrerett.
- Reklamasjon
Bondevennen vil sørge for å levere produktene i samsvar med spesifikasjonen som er oppgitt på www.bondevennen.no. Reklamasjon på feil, mangler og forsinkelser ved produktene må gjøres til oss snarest mulig.
- Endring i vilkår
Vi vil kunne oppdatere våre abonnementsvilkår fra tid til annen. Du vil alltid finne siste versjon på våre nettsider.
- Kundeservice og kontaktinformasjon
Dersom du skulle få problemer med digital tilgang kan du kontakte Bondevennen på post@bondevennen.no. Generelle spørsmål om abonnementet, fakturering o.l. rettes til Bondevennen på post@bondevennen.no eller på telefon 51 88 72 61.
Bondevennen SA
Org.nr. 967772984
Pb 208, sentrum
4001 Stavanger
- Lovvalg og verneting
Denne avtale reguleres av norsk rett. Eventuelle konflikter skal søkes løst gjennom forhandlinger. Om partene ikke oppnår minnelige løsninger, skal Stavanger Tingrett forelegges konflikten til avgjørelse.
Hillevåg 15. august 2019